A nyár slágere: rosé és fröccs a teraszokon
A nyári időszakban legszívesebben hangulatos teraszon rosét isznak a közösségi média használók, ilyenkor inkább édes vagy félszáraz ízt választanak, és egy-egy nyári beszélgetés során átlagosan 3-4 dl bort fogyasztanak. A többség a fröccs mellett teszi le a voksát: a legnépszerűbb a nagyfröccs és a hosszúlépés, de bor alapú koktélokat csak minden ötödik ember választ. A válaszadók több mint kétharmada 1000 és 2500 forint között költ átlagosan egy üveg borra – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok nyári borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.
A nyári borfogyasztási szokásokat vizsgálta a Twickel Szőlőbirtok a közösségi média felhasználók körében. A nem reprezentatív, online, országos kutatás eredményei azt mutatják, hogy a Facebookot használó magyarok majdnem fele a nagy melegben legszívesebben rosét fogyaszt, egyharmaduk vöröset, és csak minden ötödik ember választja a fehérbort. A kitöltők nyáron az édes borokat részesítik előnyben (29,2%) vagy a félszárazat (28,3%), és csak ezután következik a száraz (21,5%) és a félédes (21%).
A többség (42,9%) leginkább a fröccs mellett dönt ebben az időszakban, a válaszadók 36,7%-a tisztán issza a bort, 20,3%-a pedig keverve más nem alkoholos itallal. Legkedveltebb a nagyfröccs, de a válaszadók szinte ugyanilyen arányban fogyasztanak hosszúlépést is, ezt követi a kisfröccs. Legkevésbé a házmester kedvelt, a kutatásban résztvevők egyharmada pedig egyáltalán nem szereti a fröccsöt.
A kutatásból az is kiderül, hogy csak minden ötödik ember fogyaszt bor alapú koktélokat, a megkérdezettek többsége (69,6%) viszont egyáltalán nem szokott ilyet inni, 9,2%-uk eddig nem is hallott ilyesmiről.
A kutatásban résztvevők közel 40%-a nyáron legszívesebben egy hangulatos teraszon borozik, míg minden ötödik ember a víz- vagy tópartot választja erre a célra, de a válaszadók egynegyede otthon is szívesen megiszik egy-egy pohár port. A nyári beszélgetések során 3-4 dl bort is elfogyaszt a többség, a kitöltők 27,7%-a 1-2 dl-t, és csak minden ötödik ember iszik 5-6 dl-t ilyen alkalmakor. A válaszadók több mint kétharmada 1000 és 2500 Ft között költ átlagosan egy üveg borra, egynegyede 1000 Ft alatt vásárol, 5,6%-uk 2500 és 5000 Ft közötti összeget szán borra, csak 0,4%-uk hajlandó 5000 forint felett is vásárolni.
Igazán reményt keltő, mondja el az eredmények kapcsán Báró Twickel György, a Twickel Szőlőbirtok tulajdonosa, hogy a kutatásban résztvevők több mint fele évente egyszer, 22,2%-a pedig évente többször is ellátogat bor tematikájú rendezvényekre. A megkérdezettek egynegyede viszont egyáltalán nem jár boros eseményekre, amire érdemes odafigyelni, és a jövőben őket is megszóltani.
Tajti Róbert, a Twickel Szőlőbirtok ügyvezető igazgatója szerint a válaszok alátámasztják azt, amelyet a borászatban is nap mint nap tapasztalnak:
míg a téli, novemberi kutatás eredményei szerint a közösségi médiát használok a száraz és a vörösborokat részesítették előnyben, addig nyáron inkább az illatosabb, gyümölcsösebb, ropogósabb rozékat és fehéreket keresik a fröccsökhöz.
Kérjük, támogasson, hogy otthonába vihessük az értéket!
A Képmás magyar magazin és vállalkozás, nincs mögötte nagy, külföldi médiabirodalom. Csupa családos, értékes és jó ember, akiknek nem csak munkahelye, szívügye is a Képmás. Fontosnak tartjuk, hogy a kepmas.hu által közvetített értékek továbbra is ingyenesen juthassanak el minden olvasóhoz. Kérjük, ha örömmel olvassa cikkeinket, hallgatja és nézi felvételeinket, támogassa Ön is a kepmas.hu-t!
Támogatom a kepmas.hu-t>>