Példaképek és mentorok: átadták a MOL – Új Európa Alapítvány Mester-M Díjait

2025. 07. 10.

Tizenöt pedagógus részesült idén tavasszal a személyenként ötmillió forinttal járó elismerésben. A díjakat Miklósa Erika, a MOL – Új Európa Alapítvány kuratóriumának elnöke, valamint dr. Bacsa György, a kuratórium tagja, a MOL Magyarország ügyvezető igazgatója adta át a Müpa Üvegtermében. A MOL – Új Európa Alapítvány Mester-M Díjára azokat az áldozatkész tanárokat jelölik, akik munkájukkal ösztönzik a tehetséges gyerekeket a sport, a művészet, valamint a tudomány területén, és akik nemcsak szakmai, hanem személyes példaképek is tanítványaik számára. 

Mester-M Díj 2024 díjazottjainak csoportképe, a díjátadókkal
A Mester-M Díj 2024 díjazottjainak csoportképe, a díjátadókkal – Fotó: VisualUp, forrás: MOL-Új Európa Alapítvány Facebook oldala

A Mester-M Díj 2024 pályázat díjazottjai

Művészet és bölcsészettudomány kategória

Balásy Szabolcs, a pécsi PTE Babits Mihály Gyakorló Gimnázium ének-zene tanára és a Zeneszív Közhasznú Egyesület elnöke: „Ahány gyerek annyiféle módon, a saját zenei útját figyelembe véve kell minden egyes órán észrevenni, hogy neki mire van szüksége.”

Kép
Balásy Szabolcs

Baráth Márta, a szolnoki Verseghy Ferenc Gimnázium magyar–történelem szakos tanára: „Szeretni kell, amit csinál az ember, ezt megérzik a gyerekek is, így ők is motiváltak lesznek. Szerintem az együtt gondolkodás a legfontosabb.” 

Kép
Baráth Márta

Herpainé Velkey Klára, a miskolci Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium, Kollégium és Óvoda magyar és ének-zene szakos tanára, karvezető: „Soha nem egy fejlesztendő csoportot láttam a gyerekekben, hanem egy együtt lélegző közösséget, akikkel akár egymást is tudjuk formálni, és akikről hiszem azt, hogy a jövő értelmiségét adják.”

Kép
Herpainé Velkey Klára

Salánkiné Knopfler Szilvia, a gödöllői Török Ignác Gimnázium történelem–angol nyelv és irodalom szakos tanára: „Ha csak frontálisan oktatnám őket, nem derülne ki, hogy ki az, aki nagyon kreatív, ki az, aki nagyon precízen végre tud hajtani dolgokat. Teljesen megváltozik a képünk egy-egy gyerekről.”

Kép
Salánkiné Knopfler Szilvia

Soós-Kirnyák Melinda, a szegedi Pro Musica AMI és a hódmezővásárhelyi Péczely Attila AMI művésztanára, hegedűművész: „Nagyon jól érzik magukat a gyerekek, nevetünk, táncolunk, ezáltal közelebb tudom hozni hozzájuk a zenét. Elsősorban azért, hogy az életük valamely területén valamiben művészek lehessenek.”

Kép
Soós-Kirnyák Melinda

Sport kategória

Bogár Gábor, a nagykovácsi Crosskovácsi SKE mountain bike kerékpáros edzője: „Nem lesz mindenkiből bajnok, sportoló embereket szeretnénk nevelni, nem csak bajnokokat. Azt szeretnénk, hogy egészséges, sportoló felnőttként éljék az életüket.”

Kép
Bogár Gábor

Borbásné Garzó Erika, a szegedi Tornádó Team Korcsolyázó Sportegyesület gyorsasági görkorcsolya edzője: „Azt gondolom, érdem egy ötéves gyereket megtalálni, megtartani, lelkesíteni, meglátni benne azt, hogy mi lehet belőle, és aztán eljuttatni oda, hogy olimpiára készül.”

Kép
Borbásné Garzó Erika

Csizmadia Ildikó, a budapesti Ferencvárosi TC rövidpályás gyorskorcsolya szakedzője: „Egészen különböző személyiségtípusú gyerekek vannak. Egyikükkel keményebben kell bánni, mert azt igényli és az hat rá, másikukkal pedig rengeteget kell beszélni.”

Kép
Csizmadia Ildikó

Pantelics Péter, a kapuvári Castrum Sport Club karateedzője: „Tudják, hogy a telefonom mindig be van kapcsolva. Nyugodtan jöhetnek, mert a vállam elég nagy, ezen ki lehet sírni magukat.”

Kép
Pantelics Péter

Szabóné Vida Andrea, a dunaújvárosi Dózsa György Általános Iskola testnevelő tanára, utazó gyógytestnevelő és a DSE Röplabda Akadémia edzője: „Testnevelőként azt gondolom, hogy az a dolgom – azon túl, hogy megtartom az óráimat –, hogy minél több siker­élményhez juthassanak a gyerekek.” 

Kép
Szabóné Vida Andrea

Természettudomány kategória

Dudás Imre, a miskolci Herman Ottó Gimnázium matematika–fizika szakos tanára, igazgatóhelyettese: „Én boldogan elmondom azt, amit tudok, a diák általában boldogan befogadja, és ennek megfelelően összességében sikeres a programunk.”

Kép
Dudás Imre

Gruber László, a bonyhádi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Kollégium, Általános Iskola és AMI földrajz–természettudomány tanára: „Földrajz az egész világ. Kell ezen belül érteni a történelemhez, a fizikához, a matematikához, a kémiához. Nagyon fontos, hogy a diákok meglássák azt, hogy a bennünket körülvevő világ hogyan néz ki.”

Kép
Gruber László

Simon Zoltán, a Hevesi Körzeti Általános Iskola és AMI tehetséggondozó pedagógusa, digitáliskultúra-oktató, a robotika tehetségműhely vezetője: „Sokszor tanulok a gyerekektől, rengeteg jót kaptam tőlük, a szülőktől, és ez egy olyan jó motiváció, amely engem a pályán tart.”

Kép
Simon Zoltán

Stárics Roland, a zalaegerszegi Zrínyi Miklós Gimnázium földrajz–történelem szakos tanára: „Nagyon fontos, hogy a diákok szárnyalják túl mindig a pedagógust, és amit ők kitűznek célt, azt közös munkával érjük el.”

Kép
Stárics Roland

Szeidemann Ákos, a tatai Eötvös József Gimnázium és Kollégium fizika–kémia szakos tanára: „Embereket kell faragnunk itt az iskolában, és szerintem ahhoz széles körű látásmód kell. Egy tanár személyiségében a legfontosabb a komplexitás.” 

Kép
Szeidemann Ákos

A cikk a MOL–Új Európa Alapítvány szakmai támogatásával készült.

Kérjük, támogasson, hogy otthonába vihessük az értéket!

Fontosnak tartjuk, hogy a kepmas.hu által közvetített értékek továbbra is ingyenesen juthassanak el minden olvasóhoz. Kérjük, ha örömmel olvassa cikkeinket, hallgatja és nézi felvételeinket, támogassa Ön is a kepmas.hu-t!

Támogatom a kepmas.hu-t>>

Legkedveltebbek