Önálló médiatermékké vált a képmás.hu

Ősz van, újra felbolydult az élet, a szeptemberrel új év kezdődött a tanintézményekben, és rá kellett döbbennem, hogy pontosan egy év telt el azóta, hogy elkezdődött a 17 éves Képmás magazin online kiadásának tartalomfejlesztése. Az új rovatoknak, rovatvezetőknek, a bővülő tartalomstruktúrának, a folyamatos megújulásnak, de a nyomtatott változatot is jellemző szilárd értékrendnek köszönhetően a képmás.hu önálló médiatermékké vált, olvasottsága a hússzorosára nőtt, vannak hónapok, amikor egymillió oldalletöltés jellemzi. Büszke vagyok. 

Épp egy újabb rovatvezetői értekezletről jövök ki, mert az online tér már csak ilyen, folyton változik, és mi igyekszünk lépést tartani vele. Most úgy tűnik, hogy sikerül. Az elmúlt egy év komoly munkája kezd beérni. Az olvasói visszajelzések már korábban igazoltak minket, de most már a számok is: az oldalnak tavaly nyáron havi 20–25000 oldalletöltése volt, ma havonta 890.000–1.100.000 oldalletöltés és 200.000–250.000 egyedi látogató jellemzi, és ez egyre növekszik.

A Képmás magazin kilépése az online térbe tudatos döntés volt. A magazin a print kiadványok visszaszorulásával egyidőben nem vesztett példányszámából, sőt, kicsit növekedett is, ez annak köszönhető, hogy az elmúlt 17 évben mindig képes volt a megújulásra, egyedi tartalmaival, letisztult stílusával, hagyományos európai értékrendjével erős közösséget épít. Egy műfajának kereteit feszegető, a tudomány és a művészet eszközeit is segítségül hívó, érdekes, hasznos és szórakoztató kiadvány, hiteles megszólalókkal és értékeket kereső, problémaközpontú szemlélettel. Mindig is azt mondtam, hogy a Képmás az ellenpélda arra, hogy a női olvasókat csak a divat és a receptek érdekelnék. Ráadásul egy olyan korban, amikor minden téren nehezen köteleződünk el, nekünk van a legnagyobb előfizetői csapatunk a nagy havi magazinok közül.

Kép

Olvasóink elkötelezettsége abban is megnyilvánul, hogy számos alkalommal találkozunk velük a népszerű Képmás-esteken, amelyek tulajdonképpen a magazin értékeinek élményalapú, interaktív, jelen idejű megjelenési formái. A Képmás-estek tematikája a családra, az emberi kapcsolatokra és a közösségre fókuszál, fontos eleme a művészi élmény, amely segít a témák komplexebb megközelítésében és érzékenyíti a közönséget. Az ingyenes, tartalmas és egyenletesen magas színvonalú estek sikerét mutatja, hogy a Várkert Bazárban és a Hagyományok Házában rendezett események teltházasak.

Kép

Tordai Teri, Horváth Lili. Prof. Dr. Bagdy Emőke, Dr. Császár-Nagy Noémi ​​​​​​​és Szám Kati a 2019. áprilisi Képmás-esten – Fotó: Duba Máté

A Képmás tehát kezdetektől fontos célkitűzésének tartotta a közösségépítést, akár az offline, akár az online térről van szó (a Facebook-oldalnak több mint 35 ezer aktív követője van, elektronikus hírlevél csaknem hétezer feliratkozónak érkezik meg hetente). A kepmas.hu önálló médiatermékké fejlesztése ezért átgondolt tartalomstratégia alapján valósult meg. Egyedi tartalmaival, saját szerzői gárdájával, tartalmi és minőségi minimumok meghatározásával aktuálisabb tud lenni, mint a print lapok. Értékrendje megegyezik a magazinéval – de stílusában bátrabb, lazább. Egy konzervatív feminista fórum – ilyen idehaza még nem volt eddig.

Az oldal dinamikus növekedése egyrészt a magas minőségű tartalomnak köszönhető, másrészt pedig annak, hogy érzékenyen reagál a speciális olvasói igényekre is. A minőség garanciáját magasan képzett, elismert és neves díjakkal kitüntetett szerzők és a képmás.hu tapasztalt rovatvezetői adják, akik színvonalas munkájukkal hozzájárulnak az oldal sikeréhez. Engedjék meg, hogy most bemutassam őket, és megköszönjem nekik, hogy ilyen lelkesedéssel és ilyen nagy szakmai színvonallal támogatják az oldalt.

Kölnei Lívia, a kepmas.hu felelős szerkesztője, a Köztér rovat vezetője. Művészettörténészként és irodalomtörténészként végzett az ELTE-n, másfél évtizedig az Orvostörténeti Múzeumban és Könyvtárban kultúrtörténeti kutatásokkal foglalkozott. Három felnőtt gyermeke van. 2011 óta társalapítója és szerkesztője a talita.hu női online magazinnak. 2016 óta a Képmás magazin olvasószerkesztője és újságírója is.

László Dóra, a Múzsa rovat vezetője. Jogász, újságíró, négygyermekes édesanya. 1992–2001-ig a Magyar Nemzet, 2001–2018-ig, megszűnéséig a Heti Válasz kulturális rovatának újságírója, majd egy rövid ideig a Magyar Igazságügyi Akadémia sajtótitkára. 2019 áprilisában csatlakozott a Képmás csapatához. Pályáján egy régi szerzetesi mondás vezérli: „Ne a rosszat tiltsd, hanem a jót fokozd!”

Kép

Máthé Zsuzsa, a Pereputty rovat vezetője. Történészi és jogászi végzettséget szerzett, majd családpolitikával és újságírással kezdett foglalkozni. Négygyermekes édesanya, aki a nagycsaládban szerzett tapasztalatait munkája során is kamatoztatja. A gyermekneveléssel kapcsolatos dilemmáit korábban az Onleány Társasblog szerzőjeként, jelenleg a kepmas.hu „Pereputty", azaz családrovatának vezetőjeként és szerzőjeként osztja meg a hasonló élethelyzetben lévő szülőtársakkal.

Dr. Péterfy Hajnal, a Híresztelő rovat vezetője. Gyógyszerészi és kommunikációs szakértői végzettséget szerzett. Hét évig dolgozott a gyógyszeriparban, majd megalapította a Babafalva portált, amelynek tíz évig volt főszerkesztője és tulajdonosa. Mellette civil és kommunikációs projekteket, civil szervezeteket menedzselt. Jelenleg a kepmas.hu lapmenedzsere.

Azonban nemcsak a magazinban vagy a képmás.hu oldalán fordítunk sok energiát missziós feladatunkra, hogy a családot mint értéket mutassuk fel a magyar nyilvánosság előtt: a Képmás szerkesztősége által létrehozott Média a Családért Alapítvány minden évben díjat ad a családbarát médiatevékenységért. Az alapítvány 2007-ben azzal a céllal jött létre, hogy a médiában rejlő lehetőségeket a családok javára fordítsa. Az alapítvány által létrehozott Média a Családért-díj célja, hogy a család – örömeivel és gondjaival együtt – ugyanolyan hangsúlyos szerepet kapjon a médiában, mint az életben magában. Olyan nyomtatásban megjelenő cikkeket, rádió- és televízióműsorokat, online tartalmakat jutalmaz, amelyek az említett témát magas szakmai színvonalon jelenítik meg, és céljuk nem csupán az olvasottság, hallgatottság vagy nézettség növelése, hanem az, hogy információt, erőt, segítséget adjanak a párválasztáshoz, az elköteleződéshez, családtervezéshez, a problémák megoldásához, a családban való boldog élethez.

Kép

A 2018-as Média a Családért-díj díjazottai – Fotó: Média a Családért Alapítvány

Úgy hisszük, hogy a Képmás valami igazán egyedit nyújt a magyar médiapiacon. Nagyon sok erőfeszítést teszünk azért, hogy megőrizhessük, fenntarthassuk, tartalommal töltsük meg. Előfizetésével, csatlakozással a csatornáinkhoz Ön is sokat segít nekünk ezekben az erőfeszítésekben. Hálásan köszönjük, és arra kérjük, maradjon velünk továbbra is!

Szeretettel kíván jó olvasást a Képmás készítői nevében:

Molnár-Bánffy Kata
a kiadó vezetője

Család, kultúra, zarándoklat, természetjárás, vállalkozás, kommunikáció - Molnár-Bánffy Kata Instagram posztjait is érdemes megnézni, a profilja ITT érhető el.

Kérjük, támogasson, hogy otthonába vihessük az értéket!

A Képmás magyar magazin és vállalkozás, nincs mögötte nagy, külföldi médiabirodalom. Csupa családos, értékes és jó ember, akiknek nem csak munkahelye, szívügye is a Képmás. Fontosnak tartjuk, hogy a kepmas.hu által közvetített értékek továbbra is ingyenesen juthassanak el minden olvasóhoz. Kérjük, ha örömmel olvassa cikkeinket, hallgatja és nézi felvételeinket, támogassa Ön is a kepmas.hu-t!

Támogatom a kepmas.hu-t>>