„Méltó helyére emeljük a biztosítási szakmát” – A Hungarikum Alkusz Csoport tulajdonosa nem kényelmesedik el a sikertől

2025. 11. 25.

A húsz éve a vendéglátás világából érkezett Keszthelyi Erik építette fel és vitte sikerre a biztosításközvetítés területén Magyarországon piacvezető Hungarikum Alkusz Csoportot. A vállalatcsoport januártól 1500 tanácsadóval már több mint 750 ezer ügyfelet szolgál ki, miközben páratlan szakmai együttműködésekkel, oktatási programmal, élénk társadalmi felelősségvállalással formálja az iparág jövőjét. Az alapítóval küldetésről, felelősségről, stratégiáról, ügyfélkiszolgálásról és a biztosítási szakma rangjáról is beszélgettünk.

Keszthelyi Erik interjú közben
Keszthelyi Erik – Forrás: Hungarikum Alkusz

Idén októberben ünnepelte, hogy immár húsz éve dolgozik a biztosítási szektorban. Hogyan tekint vissza erre a két évtizedre szakmailag, emberileg? Mely fordulópontokat tartja meghatározónak a karrierjében?

Rögtön egy meghatározó fordulattal indult a karrierem, hiszen eredetileg vendéglátással foglalkoztam a családi vállalkozásunkban szüleimmel, testvéreimmel együtt. Egy barátom meghívására jutottam el 2005-ben egy ausztriai biztosítási konferenciára, ahol fantasztikus előadásokat hallottam. 21 évesen ezek hatására kezdtem a vendéglátás mellett biztosítással is foglalkozni – a szabadnapjaimon felvettem az öltönyt, és elmentem értékesíteni. „Táskás ügynökként” indultam, de 2007-ben válaszút elé állított a család, és én meglepetésükre a vendéglátás helyett a biztosítást választottam. Azóta főállásban ezzel foglalkozom, 2010-ben már társtulajdonosa, két évre rá egyedüli tulajdonosa lettem egy biztosításközvetítő cégnek – ez is egy fordulat volt.

A Hungarikum Alkusz jogelődje, az Optimal-GB Kft. akkor 15 milliós árbevétellel indult, ám miután kivásároltam a tulajdonostársaimat, egyedül is sikerült exponenciálisan növekednem. 

Ma piacvezetőként közel négyszer akkorák vagyunk, mint az utánunk következő alkuszcég. 

Ehhez végig kellett járnom a szakmai ranglétrát, útközben nyilván voltak hibás döntéseim, rossz befektetéseim is, de ezekből sokat tanultam. Sikereim záloga az is, hogy ma már nagyon komoly csapat áll mögöttem – a Hungarikum Alkusz mint holdingtársaság ötfős igazgatósággal és menedzsmenttel működik, akik az irányításban kulcsszereplőként támogatnak.

Mely stratégiai szemlélet vagy üzleti filozófia áll a vállalatcsoport dinamikus növekedése mögött? Hogyan sikerült megtartani a stabilitást a folyamatos bővülés közben?

Amikor elkezdtem a saját cégemet építeni, nem párját ritkító újdonságokkal álltam elő, hanem megnéztem, hogyan működnek a biztosítási alapú cégek Magyarországon. Ma ezt konkurenciaelemzésnek hívnánk. Felmértem a gyengeségeiket és azt is, mire lenne szüksége az ügyfeleknek. Vallom, hogy a vendéglátás mellett a biztosításközvetítés a világ egyik legszebb szakmája, hiszen itt is csak az ügyfeleket kiszolgálva működhetünk jól. Én azt ígértem nekik, hogy az év minden napján elérhető leszek, és a kiváló szolgáltatás mellett megtakarításokat is el tudok érni számukra azáltal, hogy évente megversenyeztetem a meglévő biztosítási portfóliójukat.

Az, hogy mára közel akkorák lettünk, mint az összes többi biztosításközvetítő a piacon együttvéve, annak is köszönhető, hogy a sikerek hatására sem kényelmesedünk el. Továbbra is innoválunk, egyedi szolgáltatásokkal állunk elő, január elsejétől egy nagy integrációnak köszönhetően több mint 750 ezresre emelkedik az ügyfélportfóliónk. 

Ehhez az is kell, hogy mi a pénzügyi szakma más szereplőivel ellentétben kilenc óra helyett már reggel hatkor kezdjük a munkát, és csak este végzünk. De akkor sem fejezzük be, csak aznapra abbahagyjuk.

Az ügyfeleink szolgálata a küldetésünk, hiszen megtisztelő az a bizalom, amivel a biztosítási eszközeiket a szakértelmünkre bízzák. Nagy felelősség, hogy a legjobb biztosítási szerződést találjuk meg nekik, megfelelő fedezettel minden egyes élethelyzetre.

Cégcsoportjuk aktív szereplője a gazdasági médiának, folyamatosan értesülhetünk újabb stratégiai együttműködésekről, akvizíciókról, új üzletágak megjelenéséről. 2025-ben melyek voltak a legfontosabb mérföldkövek a Hungarikum Alkusz életében?

2025 egyik meghatározó pillanata volt számunkra, amikor többségi tulajdont szereztünk Magyarország egyik legnagyobb és legértékesebb call center vállalkozásában, a Callfactory Csoportban. Ez új terület nekünk, de a menedzsment megtalálta azt a működési modellt, amely tökéletesen beleillik az általunk épített biztosítási ökoszisztémába. Az ilyen akvizícióknál kiemelten figyelünk arra is, kik építették fel az adott vállalatot, márpedig ezek a tulajdonosok a nulláról kezdték, velünk azonos értékrendet képviselnek, és a munkabírásuk is példás. Sikerült olyan stratégiai együttműködést kötnünk, mely szerint a jövőben is ők vezetik a céget – már most látható, hogy ez az irány sikeres.

Ezenkívül örökmozgó cégcsoportként még 2019 februárjában egy olyan Partner Programot indítottunk el alkuszvállalatoknak, amely biztos jövőképet kínál nekik szakmai fejlődéssel – úgy, hogy a teljes adminisztrációt és háttérműködést a Hungarikum Alkusz biztosítja. 2025-ben elmondhattuk, hogy hat év alatt 50 biztosításközvetítői csoport csatlakozott ehhez a különleges társuláshoz, és abból senki sem lépett ki. Ez a legjobb visszajelzés arra, hogy a kollégáim jól végzik a munkájukat.

Itt először, örömmel jelentem be azt is, hogy novembertől az egyik legnagyobb tulajdonosa lettünk a Brokerslink nevű, svájci székhelyű nemzetközi brókerszövetségnek, amely 133 országban van jelen hazai vállalatokkal, alkuszcégekkel partnerségben. 

Magyarországon 2023 óta a Hungarikum Alkusz a kizárólagos partnerük, és idén márciusban mi szerveztük 29 ország részvételével a szövetség európai konferenciáját is.

A biztosítási szektor egyik legnagyobb kihívása a fiatal generációk megszólítása. A Magyar Biztosítási Tanácsadók Szövetségének elnökeként ön úttörő szerepet vállalt a legmagasabb szintű szakmai képzés megteremtésében. Hogyan járul hozzá a biztosítási és pénzügyi szaktanácsadó képzés a szakma jövőjéhez?

Három éve indítottuk ezt a hiánypótló kezdeményezést a győri Széchenyi István Egyetemmel együttműködésben posztgraduális képzésként, azóta csatlakozott hozzá a Miskolci Egyetem és a Dunaújvárosi Egyetem is. És a jövőben a kör még bővülhet. A biztosítási és pénzügyi szaktanácsadó képzést mi új oldalról közelítettük meg: nem arra fókuszálunk, hogy minél több közvetítő legyen a szakmában – bár ez is fontos küldetésünk –, hanem a biztosítási és pénzügyi edukáció fejlesztésére helyezzük a hangsúlyt a fiatalok körében. Erre ez a forma azért is alkalmas, mert az elméletfókuszú oktatás helyett a biztosítási és pénzügyi szektorban több évtizedes tapasztalattal rendelkező gyakorló szakemberek tartják az órákat, és gyakorlati oldalról közelítik meg az egyes témaköröket. 

A fiatalokat a felgyorsult világban mi türelemre, lassításra ösztönöznénk, és ezt a több száz éve fennálló szakmát újra a méltó helyére emelnénk. Mivel a piaci szereplők formálják a szakma jelenét és jövőjét, a mi kezünkben van a lehetőség, hogy a reputációját helyreállítsuk. Az induláskor egy biztosítótársaság volt segítségünkre a képzési tematika összeállításában, a második évben már többen elkezdtek érdeklődni, idén pedig már nyolc biztosítótársasággal és egy piacvezető bankkal is kötött együttműködési megállapodást a Magyar Biztosítási Tanácsadók Szövetsége (MBTSZ), amelynek az elnöke vagyok.

Azt is kiemelném, hogy a biztosításközvetítőknek korábban nem volt lehetőségük a Demján-programban, KAVOSZ-programokban, finanszírozásokban részt venni. Az MBTSZ keretében sok éjjelen, nappalon át dolgoztunk azon, hogy elérjük ennek az ellenkezőjét. 

A biztosításközvetítői társadalom több tízezer főből áll – számukra a szövetségünk sok évtizedes hiányosságot tudott pótolni azzal, hogy részükre is megnyílt ez a lehetőség. Ez is mutatja: fontos nekünk a szakma jövője.

A magyar biztosításközvetítői piacon egyedülálló módon saját alapítvánnyal rendelkeznek. Milyen célokat szolgál a 2016-ban létrehozott szervezet, mely területeken és kiknek nyújt támogatást?

Az alapítvánnyal kapcsolatban azért nehezebb megszólalnom, mert nem szoktunk nagy hírverést csapni neki. Pedig mi vagyunk az egyedüliek, akik a biztosításközvetítő szektorban saját alapítvánnyal rendelkezünk, de nem marketingcélból hoztuk létre, hanem hogy hátrányos helyzetű családokat, beteg gyermekeket, akár sportolókat támogassunk – sok esetben nem is csupán egyszeri, hanem folyamatos jelleggel. Szakmámnál fogva láttam élethelyzeteket, amikor nem megfelelő biztosítással rendelkező családok önhibájukon kívül kerültek nehéz helyzetbe. Úgy gondolom, mi, biztosítási szakemberek felelősséget és nemes feladatot kaptunk a Jóistentől azzal, hogy ügyfeleket képviselhetünk, és alapból nagyon szeretünk adni. Én is hálás vagyok, hogy az alapítvány révén családok életét segíthetjük, de tényleg nem azért hoztuk létre, hogy visszhangja legyen. Viszont remélem, hogy a szakmában mások is követni fogják a példánkat.

Hogyan látja a magyar biztosítási piac jövőjét, és milyen szerepet kíván betölteni abban a Hungarikum Alkusz Csoport?

Ahogy az általam elmondottakból is kiderül, a Hungarikum Alkusz jövőálló üzleti stratégiával rendelkezik, olyan vízióval, amit kitartóan követünk, és nem térünk le az útról. Terveink között 2026-ban is komoly üzletszerzések szerepelnek. Már év elején nagy bejelentéseket fogunk tenni, amik az ökoszisztémánkat újabb szintre emelik. A fejlődés nem áll meg: január elsejével több mint 300 tanácsadóval bővülünk, az UNIQA Biztosítóval 2025. szeptember 30-án kötött stratégiai megállapodásunk keretében, amely révén a saját ügynökhálózatuk a Hungarikum Alkusszal közös vállalatban – a HUNBenefit Többes Ügynök Kft.-ben – működik tovább, ahol a többségi tulajdonosok mi leszünk.

Ezáltal 150 ezer ügyfél, 200 ezer biztosítási szerződés kerül hozzánk, és az új munkatársakkal együtt immár 1500 tanácsadóval fogunk rendelkezni, ami újabb mérföldkő cégcsoportunk életében.

Ezenkívül az online biztosításközvetítési lehetőségek terén is lesznek előrelépések, illetve még egy nagy megállapodást fogunk aláírni, ami olyan egyedi szolgáltatási csomagot biztosít majd az ügyfeleinknek, amire még nem volt példa a szektorban Magyarországon. A Hungarikum Alkusz all finance tanácsadást nyújt, hiszen call centerrel, médiaügynökséggel, lakossági, vállalati, nemzetközi kárrendezési osztállyal is rendelkezünk, hitelbiztosítással, befektetésekkel, pénzügyi termékek értékesítésével is foglalkozunk.

Biztos vagyok benne, hogy 2026-ban a cégcsoportunkéval együtt a magyar biztosítási szektor fejlődése sem fog alábbhagyni. A nemzetközi trendeket vizsgálva továbbra is óriási potenciált látunk az iparágban, aminek a kiaknázásában jövőre is az élen fogunk járni.

Támogatott tartalom

Kérjük, támogasd munkánkat, ha fontosnak tartod a minőségi tartalmat!

Ha te is úgy érzed, hogy a kepmas.hu cikkei, podcastjai és videói megszólítanak, kérjük, segíts, hogy ezek a tartalmak továbbra is ingyenesen elérhetőek maradjanak.

Támogatom a kepmas.hu-t>>

Legkedveltebbek