Iskolai terror: amikor gyermek gyermeknek farkasa
Néhány hónapja megdöbbentette Magyarországot, hogy egy 16 éves kamasz öngyilkos lett. Feltehetőleg az iskolai cikizés, froclizás is tényező volt abban, hogy Gábor nem bírta a nyomást. A téma néhány hónappal a tragédia után is aktuális, okokról, jelekről és természetesen a teendőkről is beszélünk a Spirituszban: dr. Jármi Éva, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának adjunktusa és Budavári Fülöp műsorvezető, influencer a vendégeink.

Felvenni a kapcsolatot a pedagógussal: ez a legfontosabb teendő, amikor tudomásunkra jut, hogy a gyermekünket bántják az iskolában a társai. Nem jó ötlet az ismerős szülőtársaknak szólni, és az sem megoldás, ha az áldozatra bízzuk a helyzet kezelését. A legtöbb esetben ugyanis a dolog nem róla szól, és nem tud egyedül túljutni a traumán. Dr. Jármi Éva szerint minden eset egyedi, de szaktudással orvosolható. A legegyszerűbb és legjobb ugyanakkor a megelőzés, és erre hazánkban számos program rendelkezésünkre áll.
Az adás meghallgatásához kattintson a lejátszóra:
Spiritusz. Bátorító beszélgetések a lelki egészségért. A Képmás magazin pszichológiai podcast-műsora. Vendégeink a lélek bonyolult működését jól ismerő szakemberek és olyan ismert személyiségek, akik bátran beszélnek életük legnehezebb és legörömtelibb időszakairól, küzdelmeikről és felismeréseikről. A boldogsághoz önmagunk és a többi ember viselkedésének megértésén keresztül vezet az út. Tartsanak velünk!
A műsorvezető Bóna Judit, a KarcFM műsorvezető-szerkesztője. A Spiritusz podcastot megtalálja a Spotify-on, a népszerű podcast applikációkban, a Képmás.hu podcast rovatában és a Képmás magazin Youtube-csatornáján. Bárhol is hallgatja ezt a podcastet, kérjük, iratkozzon fel rá, hogy értesülhessen az új adások megjelenéséről.
Kérjük, támogasd munkánkat, ha fontosnak tartod a minőségi tartalmat!
Ha te is úgy érzed, hogy a kepmas.hu cikkei, podcastjai és videói megszólítanak, kérjük, segíts, hogy ezek a tartalmak továbbra is ingyenesen elérhetőek maradjanak.
Támogatom a kepmas.hu-t>>