La Mancha lovagja, a búsképű lovag a Budapesti Operettszínházban énekel
A Budapesti Operettszínház az 1971-es ősbemutató után újra műsorra tűzi a La Mancha lovagját, a Cervantes Don Quijote című regénye alapján készült musicalt. Nemcsak a klasszikussá vált történet, de a „búsképű lovag” kalandjaihoz írt zene is sikerre termett, ez már a több mint ötven évvel ezelőtti Broadway-bemutatót követően is kiderült.
Bátor dolog, hogy a Budapesti Operettszínház elővette ezt az előadást, hiszen a hazai musicalrajongók az utóbbi évtizedekben nem sokszor láthatták színpadon a teljes művet, viszont a legnépszerűbb slágerek rendszeresen felcsendültek musicalgálákon.
Kiss. B. Attila, az Operettszínház igazgatója a darab olvasópróbáján kiemelte, hogy a mű könnyed stílusba burkoltan, de mégis az élet fontos kérdéseiről beszél: a küzdelem és a harc értelméről, a hitről, a reményről és ábrándokról.
Az előadást Vincze Balázs, Harangozó Gyula-, Imre Zoltán- és Seregi László-díjas balettművész és koreográfus rendezi, akit az ország eddig főleg a Pécsi Balett művészeti vezetőjeként ismert.
A rendező az előadás során szeretné körbejárni a kérdést, vajon lehet-e, kell-e a mai modern világban kezdeni valamit a lovagiassággal, a lovagi eszményekkel.
Az Operettszínház igazgatója, Kiss B. Attila szerint Vincze művészete csak még jobban ki fog teljesedni, ha a mozgás mellé megkapja a szó és az énekhang kifejező erejét is. Egy biztos: Vincze Balázsra koreográfus-rendezőként komplex munka vár, nem sok ideje jut majd pihenésre a március 20-i bemutatóig.
Nem először csatlakozott Vinczéhez Fekete Kata jelmez- és Erdős Luca Júlia díszlettervező, igazi alkotó triumvirátusként működnek. Az olvasópróbán egyértelműen kiderült, hogy mindhárom alkotó legfőbb törekvése, hogy a La Mancha lovagját a 21. században is aktuális történetként láttassák. A rendező a darab elején egy kortárs költőt repít vissza a 12. századba, hogy kontrasztokon keresztül, a sötét és világos oldal megmutatásával lássunk rá, milyen is ma a világunk.
Erdős Luca díszlete értelmezhető lesz absztraktan és konkrétan is, mert „a minket körülvevő világ is olyan, amilyennek mi akarjuk és képesek vagyunk látni.” Fekete Kata jelmeztervező mindent elkövet majd, hogy ruháival segítse az átalakulást, a varázslatot, a képzeletbeli utazást. Ahogy halad előre a történet, úgy változnak majd a jelmezek is.
Egészen biztosan az előadás üdítő eleme lesz, hogy az Operettszínház néhány ismert művésze gyökeresen más jellegű szerepet kapott, mint amit az elmúlt években alakított, így sokan új arcukat mutathatják meg.
A címszerepben Szabó P. Szilvesztert láthatjuk majd, aki az utóbbi években sok intrikus karaktert formált meg, most azonban hős módjára küzdhet az igazságért és a lojalitásért, ami – úgy érzi – a 21. században azért is izgalmas, mert már ezek az eszmék is manipulálhatók.
Peller Anna szintén új fajta szerepben érvényesülhet Aldonza/Dulcinea bőrébe bújva. „Általában én játszok mindent, ami vicces és furcsa, de ebben a darabban van dráma is, hála Istennek. Fantasztikus lehetőségnek tartom” – mondta a színésznő az olvasópróbán.
A résztvevő művészek lelkesedésén nem fog múlni az előadás sikere, már az olvasópróbán is érezhettük az összeszokottságból fakadó felszabadultságot és a remek hangulatot.
Az 1971-es ősbemutatón Don Quijote szerepét Darvas Iván játszotta, aki egy interjúban úgy nyilatkozott, a musicalt az különbözteti meg a prózától, hogy itt a zene határozza meg a szereplők egyéniségét. Igazi siker lenne, ha a nézők úgy távoznának az Operettszínház előadásáról, hogy innentől kezdve Don Quijote-t csak énekelve tudják elképzelni.
Az előadás bemutatója március 20-án lesz. A produkciót a Budapesti Operettszínház hármas szereposztással mutatja be. A műfordító Blum Tamás, a főbb szerepekben Szabó P. Szilveszter, Németh Attila, Nagy Lóránt, Kerényi Miklós Máté, Serbán Attila, Sándor Péter, Peller Anna, Nádasi Veronika, Dancs Annamari, Bálint Ádám, Gömöri András Máté, Angler Balázs, Dézsy Szabó Gábor, Pálfalvy Attila, Petridisz Hrisztosz, Mészáros Árpád Zsolt, Homonnay Zsolt, György-Rózsa Sándor, Kalocsai Zsuzsa, Sz. Nagy Ildikó, Vásári Mónika, Vágó Zsuzsi, Füredi Nikolett, Fekete-Kovács Veronika, Magócs Ottó, Imre Roland és Czikora István László. Az előadás zenei vezetője Bolba Tamás, vezényel Bolba Tamás és Tassonyi Zsolt.
Kérjük, támogasson, hogy otthonába vihessük az értéket!
A Képmás magyar magazin és vállalkozás, nincs mögötte nagy, külföldi médiabirodalom. Csupa családos, értékes és jó ember, akiknek nem csak munkahelye, szívügye is a Képmás. Fontosnak tartjuk, hogy a kepmas.hu által közvetített értékek továbbra is ingyenesen juthassanak el minden olvasóhoz. Kérjük, ha örömmel olvassa cikkeinket, hallgatja és nézi felvételeinket, támogassa Ön is a kepmas.hu-t!
Támogatom a kepmas.hu-t>>