Nem csak a nyomulósoké a világ! – Szelíd kommunikációval a jó teljesítményért
Bekerülni az Aranyoldalakba, reklámozni a tévében, megjelentetni egy apróhirdetést a helyi hírmondóban. Módszerek, amelyekkel néhány évtizede még rendkívül hatékonyan meg lehetett támogatni egy vállalkozás sikerét, ma azonban ennél már sokkal több kell. Jobban megy a festékboltja annak, aki barkácstippekről szóló reelseket készít a Facebookra, több tanítványa van annak a zenésznek, aki tutorial videókat gyárt a YouTube-csatornájára, és ismertebb az a képzőművész, aki beengedi az alkotómunkába Insta-követőit. A személyes brandépítés ma már elengedhetetlen eleme lett a marketingnek. De vajon mennyire igazak az influenszer-tevékenységre ragadt sztereotípiák, és lehet-e lájkokra váltani a hitelességet?

Judit egy zeneművészeti főiskolán diplomázott gitárszakon. Világ életében pedagógus szeretett volna lenni, úgy képzelte, hogy a fél életét a zeneiskolában tölti majd. Miután második gyermeke is megszületett, kezdett kivitelezhetetlenné válni a munkabeosztása, sokat kellett délutánonként – és a versenyek miatt hétvégén is – távol lennie a családjától. Úgy érezte, váltania kell, ezért elhatározta, hogy magánórákat ad. Ám a tanítványok nehezen jönnek, s Judit nem érti, hogy lehet az, hogy míg neki sokkal több tapasztalata és magasabb képzettsége van, kollégája, Marcell könnyebben talál ügyfeleket magának. Ha rákeresünk Marcell nevére, rögtön kiderül, mi ennek az oka.
Míg ő folyamatosan integet a világnak, hogy „hello, itt vagyok és gitárt tanítok”, vagyis kommunikál és szakszerűen építi a személyes brandjét, Judit tevékenysége csak a közvetlen környezete előtt ismert.
„Én nem vagyok az a típus, aki az interneten vigyorogva arról beszél egy szelfivideóban, hogy az első óra végére képes leszel eljátszani egy Oasis-slágert!” – fakad ki Judit. Molnár- Bánffy Kata kommunikációs szakember szerint azonban erre nincs is semmi szükség, mert a személyes brandépítés egyik titka éppen a hitelességben rejlik.
„A személyes brand akkor jó, ha önazonos, ha nincs benne hazugság, ha azt kommunikáljuk, ami tényleg van, amit őszintén fel tudunk vállalni” – vallja a szakember, aki Személyes márka – szelíd kommunikáció címmel tart workshopot nőknek.
Kata szerint azok számára, akik ezen a workshopon részt vesznek, a hitelesség nagyon fontos szempont, ezért is helyezik a hangsúlyt a képzés során a támogatásra, ami hozzásegíti a résztvevőket ahhoz, hogy hatékony kommunikációs eszközökkel felvértezve lépjenek a nyilvánosság elé.
A több évtizedes tapasztalattal rendelkező szakember úgy véli, a személyes brandépítésnek kétféle márkaépítési területe van: az egyik, amikor a sztárokból csinálnak még nagyobb sztárokat, a másik – amellyel az általa tartott workshopon is foglalkoznak – sokkal inkább arról szól, hogy a résztvevőknek legyen bátorságuk tudatosan használni a személyiségükben rejlő erőt. A következő képzést március 29. és április 1. között tartják Dálnokon, a Gaál Kúriában.
„Azoknak ajánlom a programot, akiket riasztani szoktak az amerikai stílusú, túl erőteljes, nyomulós tréningek – de egy szelídebb, pihentető, feltöltő, inspiráló kiscsoportos együttlét szárnyakat ad nekik. Édesanyáknak, akik vissza szeretnének térni a munkaerőpiacra, kisvállalkozóknak, akik szeretnének eredményesebbek lenni az üzletben, civil szervezetek képviselőinek, akik egy ügyet szeretnének határozottabban képviselni, művészeknek, akik még nem tudták magukat eléggé megmutatni, a segítő és tanácsadó szektor képviselőinek, akik szeretnének több ügyfelet. A lényeg, hogy nőknek, akik többet szeretnének kihozni magukból, és szükségük van egy kis támogatásra, hogy összeszedjék a bátorságukat.
Ez a kommunikációnak egy olyan határterülete, ami sok önismeretet igényel, ezért is jó, hogy háromnapos kurzusokban gondolkodunk, mert így mindenki képes feloldódni annyira, hogy aztán őszintén jelen tudjon lenni. A kiscsoportos alkalmakon sokat segítjük egymást, de lesz egyéni tanácsadásra is keret, mindenki a saját történetein keresztül kapcsolódik be az edukációba” – teszi hozzá a SaltComm Branding & PR kommunikációs ügynökség vezetője.
Kata szerint a személyes márka azért is egyre fontosabb tényező, mert a világban nagy a reklámzaj, zakatol a kommunikáció, és ilyen körülmények között nehéz megtalálni, hogy mire is van valójában szükségünk. „Éppen ezért válik fontossá minden, ami hitelesít. Ha látsz egy reklámot, mitől érzed hitelesnek? Leginkább a hirdetés mögött álló emberek miatt. Mi ezeket a hitelesítő tényezőket keressük, a személyes márkázás éppen arra épül, hogy a saját személyiségeddel hogyan támogathatod a munkádat.”
A szakértő arra is felhívja a figyelmet, hogy ha valaki ráérez a márkaszemléletre, és képes a saját helyzetére értelmezni azt, akkor sok olyan eszköz áll rendelkezésére, amikkel elérheti céljait. Ezek közé tartozik a közösségimédia-használat, a stratégiaépítés különböző módjai és az is, hogyan segíthetik egy brandépítő folyamat résztvevői egymást.
„Ez egy pihentető program is lesz, ahol reményeink szerint akár barátságok is születhetnek, vagy ügyfelek találhatnak egymásra. Bízunk abban, hogy létrejöhet egy olyan közösség, melynek tagjai aztán támaszkodhatnak egymásra. A Gaál Kúria egyébként szép, nyugodt, vidéki környezetben van, és azt gondolom, a helyi atmoszféra is sokat ad majd ehhez a néhány naphoz” – fűzi hozzá Kata.
A háromnapos programot, amely a személyes márkázás köré épül, olyan nőknek találták ki, akik szeretnének előbbre jutni valamiben, de ehhez több bátorságra, nagyobb önbecsülésre, magabiztosabb fellépésre, felszabadultabb kommunikációra van szükségük.
A jelentkezéseket március 14-ig várják.
JELENTKEZÉS ÉS TOVÁBBI INFORMÁCIÓK:
[email protected]
Kérjük, támogasson, hogy otthonába vihessük az értéket!
Fontosnak tartjuk, hogy a kepmas.hu által közvetített értékek továbbra is ingyenesen juthassanak el minden olvasóhoz. Kérjük, ha örömmel olvassa cikkeinket, hallgatja és nézi felvételeinket, támogassa Ön is a kepmas.hu-t!
Támogatom a kepmas.hu-t>>