Jó alak = jó házasság?! Kövér feleség = válás?!

Tudatosan igyekszem magam távol tartani a celebhírektől, mert nem akarom támogatni, hogy a közbeszéd meghatározói nettó hülyeségek legyenek, és a saját gondolataimban is a nagybetűs Értékeknek akarok helyet adni. Így ebben a cikkben nem írom le annak a celebnek a nevét, aki „Igazságosztó Kinyilatkoztatásával” sárlavinát terített a párkapcsolatra és a házasságra. Akit nem ért el a „Sárlavinás Igazság” – az, hogy „a nők elhízása felelős a sok válásért” –, érezze magát szerencsésnek.

Kép: Pixabay

Szögezzük le: a profi marketingesek tankjai időzítve szálltak partra, hiszen a sárlavina (= negatív kampány) éppen akkor indult, amikor a piacra került a celeb legújabb terméke. És akik ma fel vannak háborodva, azoknak egy jó része holnap sorban fog állni azért a bizonyos „házasságmegmentő” kakaós csigáért. A profi marketingesek precízen kiszámolták ezt, a celeb pedig nem véletlenül mondta, amit mondott. Régről tudjuk, hogy a negatív reklám is reklám. Ma reggelre már az összes anyukás és női fórum tele van az „Igazságosztó Kinyilatkoztatással”.

Több ezer nő kommentel felháborodva, kisebb és nagyobb véleményvezérek tüzelik a követőiket a celeb ellen. Dehát pont ez a cél! Aki eddig nem hallott volna a legújabb „házasságmentő kakaós csigáról”, ma már tudja, mely boltban tudja majd megvásárolni.

Ma még persze minden nő azt mondja: „Én aztán egy fillért sem hagyok ennek a boltjában!”. De az üzenet bemászik a tudattalanba, és holnap, amikor rohansz a munkahelyedre, és épp csak arra van időd, hogy beugorj valahova tízórait venni, ott lesz egy bolt, ahol véletlenül pont kapható a „házasságmentő csiga”. Eszedbe jut, hogy mostanában milyen keveset beszélgettetek a férjeddel, és mintha a szex is ritkább lenne. Na, tényleg le kell dobnom pár kilót – mondod magadnak, és automatikusan nyúlsz a Megoldásért… Instant megoldásért.

De miért működik ez a sárlavinás negatív kampány mégis? – kérdezte ma tőlem egy barátnőm, aki amúgy három gyerek szülése után is szép vékony, és „házasságmentő csigára” az alakja okán tuti nincs szüksége. Ugyanő azt is javasolta, hogy szólaljanak már meg a pasik, a férjek, a férfiak, és háborodjanak már fel ők.

Vékonynak, jó alakúnak lenni természetesen jó. A fizikai testünkben jól érezni magunkat, könnyedé, egészségesen és fájdalom nélkül lenni jó. De itt NEM EZ a jó alak kampánybeli motivációja.

Arra a közhiedelemre épít inkább, hogy egy jó kapcsolat alapja a jó szex. Sőt, nemcsak alapja, de fala, ablaka, ajtaja, teteje meg minden. Jó szexben pedig csak a jó alakúaknak lehet része.

Ez volna az axióma, amit a tudattalanba a marketingesek segítségével a celeb átültetni kíván, hogy jól fogyjon aztán a „szexistennővé tevő” csiga. Ha pedig az üzenetben van egy mákszemnyi igazság a mellette lévő trágyakupac méretű hazugság mellett, akkor abból már sikeres eladási kampány építhető fel.

Tegyünk most egy kísérletet, nézzünk rá a trágyakupacra, aztán mögé is! (Hátha ezzel végleg sikerül a tudattalanunkból kisöpörni a nem kívánt marketinges szédítést…)

Az egyik női fórumon a minap (még a „kinyilatkoztatás” előtt) téma volt, hogy kit mi tesz boldoggá. A kisgyerekes anyukák közül sokan kommenteltek. Szerintetek milyen válaszokat adtak?? Bizony, bizony: kilókat adtak meg! Hogy hány kiló választja el őket a boldogságtól. Nem akarok álszent lenni: nekem is fontos a külalak, imádom a csinos ruhákat, jógázni járok, itthon is tornázom, amikor tudok, de a szülés előtti súlyomhoz képest 8 kilóval több vagyok. És én is szeretnék beleférni a régi nadrágjaimba. De azért, amikor tavaly a mammográfia után kivizsgálásra kellett mennem, akkor kisebb gondom is nagyobb volt annál, hogy hány kiló vagyok.

Persze, könnyebb egy megfogható célt mondani: „Ha 15 kilóval kevesebb lennék, boldog lennék”, mintsem szembenézni olyan telibe találó mondatokkal, mint:

Üres az életem.
Elhidegültünk a férjemmel.
Alig van időm tartalmas emberi kapcsolatokra.
Nincs senki, aki meghallgatna engem, aki igazán rám lenne kíváncsi.
Nem ismerem a saját gyerekemet sem. Azt sem tudom, milyen gondolatok járnak a fejében.

 

Ez utóbbiakon nem segít sem a hagyományos, sem a mentes, sem a keto csiga. Még a „mindenrejócsiga” sem. Csak szeretjük magunkat elaltatni, a lelkünket elcsitítani. És hiába tudjuk az eszünkkel, le is írtuk több helyütt kommentben, hogy felháborító a női testet szexuális tárgyként kezelni, azért ott ólálkodik a tudattalan gondolat: „Csak megkóstolom azt a Csodahozó Csigát!” Inkább főzzük meg a család csigamentes vacsoráját, és éljünk egymásra figyelve, egymást szeretve boldogan!

Ja, és hogy mit mondott minderre a férjem? „Ki az a N…..i?”

Kérjük, támogasson, hogy otthonába vihessük az értéket!

A Képmás magyar magazin és vállalkozás, nincs mögötte nagy, külföldi médiabirodalom. Csupa családos, értékes és jó ember, akiknek nem csak munkahelye, szívügye is a Képmás. Fontosnak tartjuk, hogy a kepmas.hu által közvetített értékek továbbra is ingyenesen juthassanak el minden olvasóhoz. Kérjük, ha örömmel olvassa cikkeinket, hallgatja és nézi felvételeinket, támogassa Ön is a kepmas.hu-t!

Támogatom a kepmas.hu-t>>

Ez is érdekelheti