gyógypedagógus

  • Ottlik Judit
    EGYMI művészetterápia résztvevője (illusztráció)

    Értelmileg akadályozott gyermekek lelkébe pillanthatunk – Kiállításuk a nyitott és zárt világról szól

    Rohanó mindennapjainkban csak nagyon kevés figyelem jut azokra, akik egy kicsit mások, mint az átlag. Az intellektuális képességzavarral élő (értelmileg akadályozott) gyermekek gyakran úgy...
  • Bodonovich Ágnes
    iskolaérettség

    Nyomasztó döntés: maradjon vagy menjen az óvodából az iskolába a gyerek?

    Már ősszel elkezdi nyomasztani az iskolakérdés a nagycsoportos gyermekek szüleit. Mikor döntünk jól, kire hallgassunk, milyen szempontokat vegyünk figyelembe, jót vagy rosszat teszünk-e azzal...
  • Király Eszter
    sérült gyerekek

    „Mindig van, ami fejleszthető” – Süvegesné Rudan Margit gyógypedagógussal beszélgettünk (x)

    Milyen kihívásokkal szembesülnek a fogyatékkal élő gyermekek szülei, és mi az a könnyen adható, mégis fontos segítség, amit bárki nyújthat a sérült gyermeket nevelő...
  • Wilcsek Médea
    karate

    Kung Fu Panda nyomában – Harcművészettel a fogyatékkal élők integrációjáért

    Szombat reggel, nyolc óra. Az emberek jó része még az ágyban lustálkodik, de Halász Attila gyógypedagógus, karatemester edzésén már komoly munka folyik. A kispesti...
  • Tanárnő, kérem!
    Tanárnő, kérem podcast 21

    [Podcast] Tanárnő, kérem 21. – Minek tanárként gyerekfejjel gondolkodni?

    Kovács Szilvia egy országos online kurzus-készítő verseny egyik kiemelt díjazottja, ahol zsűriként volt szerencsém értékelni az ő képzését is, mely a digitális osztálytermek világába...
  • Végh-Fodor Mónika

    „Az időskorban új lehetőségek vannak” – Beszélgetés anyaságról, szakmai útról és nagymamaságról Herr Nikoletta mentálhigiénés szakemberrel

    A ’80-as években indult a pályája, de nagyon modern, ahogyan életről, kapcsolatokról gondolkodik. Úgy inspirál, hogy a létezésével bizonyítja: van jó élet, érdemes érte...
  • Antal-Ferencz Ildikó
    Kép: Antal-Ferencz Ildikó

    Hogy önállóbbak legyenek – Egy autistákkal foglalkozó alapítványról

    A Symbo Alapítványt létrehozó két fiatal gyógypedagógus, Farkas Gyöngyi Karolina és Faragó Melinda személyes érintettség nélkül kezdett el autistákkal foglalkozni. Közös munkájuk eredménye egy...