Hogyan építsünk munkáltatói márkát? – Tippek a legkiválóbbaktól!

Az elmúlt pár évben megtanultuk, hogy az állandóság szót kihúzhatjuk a szótárunkból, hiszen az, ami tavaly vagy tegnap működött, holnap jó eséllyel már nem fog. Napjainkban egy márkának sokkal nehezebb talpon maradnia és megfelelnie a rohamosan változó követelményeknek, ami fokozottan igaz a munkaerőpiacon. A MagyarBrands és a Superbrands programok közös szervezésében hetedik alkalommal megrendezett Márkaépítés a munkaerőpiacon konferencia ezért is szólt a jó munkáltatói gyakorlatok bemutatásáról.

MagyarBrands konferencia

Balról jobbra: Purkald Kriszta alapító, HR KOPÓ; Nagy Ervin ügyvezető igazgató, Absolute Live; Ecsedi Zsuzsanna marketingvezető, Fürge Diák; Gyimesi László ügyvezető igazgató, Mystic Nails; Nagy Judit PR-vezető, Vitaking; Horváth Ádám ügyfélszolgálati igazgató, KöBE – Fotó: Virágh Mária

Az egész napos konferencián közel 40 üzleti szakember, tanácsadó és coach osztotta meg legjobb tudását a munkaerőpiaci változásokkal és trendekkel kapcsolatban. A résztvevők az előadások és az izgalmas gyakorlati szekciók mellett részt vehettek a Kiváló Munkáltatói Márkák kerekasztal-beszélgetésén, amelyen öt MagyarBrands-díjas márka osztotta meg tippjeit a közönséggel. A beszélgetés moderátora, Purkald Kriszta (HR KOPÓ) arról faggatta a márkákat, melyek a legjobban működő munkáltatói gyakorlataik, legyen szó kis családi vállalkozásról vagy középvállalati sajátosságokról, hiszen a sokszor apróságnak tűnő újításokkal is tehetünk a munkavállalókért.

A Mystic Nails műköröm-alapanyagok gyártásával foglalkozó márka valamennyi álláshirdetése a következőképp kezdődik: „Ez lesz életed legjobb döntése! Persze csak akkor, ha arra vágysz, hogy egy olyan közösség tagja légy, ahol igazán megbecsülnek. Nem (csak) mint munkavállalót, hanem mint embert.”
Gyimesi László, a cég ügyvezető igazgatója számára ugyanis az a természetes, hogy amint a magánéletben is mindenkire emberként tekintünk, és nem robotként, úgy a cégen belül is az ember van jelen.
A néhányfős családi vállalkozásként indult Mystic Nails kisvállalkozásként ma is ezeket az értékeket viszi tovább. Egy jó példa erre: Gyimesi László kollégái pontosan tudják, hogy nem szereti a főnök és a vezető megszólításokat, ezért a ráragadt „Fönci” megnevezés után létrehozták a Fönci-taxi kupont, amit arra lehet beváltani, hogy egy adott reggelen a főnök hozza be kollégáit autóval a munkahelyre.

A Fürge Diák Iskolaszövetkezet több ezer diáknak biztosít munkalehetőséget, de saját szervezetüket is működtetniük kell: 120-an dolgoznak a cégnél, az ország 21 pontján, és bár szívügyük a HR, a nagy távolságok miatt kifejezetten nehéz az egymás közötti kapcsolattartás, és a csapatépítés sem a leggördülékenyebb. Ecsedi Zsuzsanna marketingvezető és munkatársai ezért játékos kihívásokat találtak ki, amelyek teljesítéséről a kollégák a céges közösségi felületeken tudnak beszámolni.

Ezek a játékok a céges értékekhez tartozó magatartásformák beépítését, felismerését, megismerését segítik elő, nem mellesleg lehetővé teszik, hogy távolról is összekapcsolódjanak a kollégák.

Jelenleg is zajlik a „Legfürgébb kihívás”, amelyben csapatokban gyűjtik a kilométereket különböző nyereményekért.

A sportitalt gyártó Absolute Live márka szlogenje, az „ÉLETCÉLUNK AZ EGÉSZSÉG” Nagy Ervin ügyvezető igazgató életfilozófiáján alapszik, amelyet nemcsak a cégüzenet, hanem a munkavállalóik nézőpontjából is szem előtt tartanak. Az utóbbi évek nehézségei még inkább arra sarkallták az Absolute Live vezetőségét, hogy munkavállalóik boldogulását ne csak anyagi juttatásokkal segítsék. A menedzsment másik tagja, Nagy Parádi Tímea képzett coach-ként a munkavállalók mentális egészségére figyel.

A megfelelő kommunikációnak, majd az egyéni és a csoportos coaching- és tréningfolyamatok bevezetésének köszönhetően elérték, hogy munkavállalóik motiváltak maradjanak, és könnyebben kezeljék a szorongással, nehézségekkel teli időket is.

A foglalkozás eredményét kollégáik végül nemcsak a munkahelyen, hanem magánéletükben is tapasztalják, kapcsolataik és kommunikációjuk jelentős javulása által.

Az étrend-kiegészítők és vitaminok gyártásával foglalkozó Vitaking PR-vezetője, Nagy Judit a termelői vállalkozások oldaláról közelítette meg a munkáltatói márkaépítés területét. Még a világjárványra visszavezetve avatta be a közönséget abba, hogy nekik a termelés miatt nem volt lehetőségük leállásra, hiszen a munka helyben van, mindemellett jelentősen megemelkedett termékeik iránt az érdeklődés. Ennek ellenére néhány területen felvetődött a home office igénye, hiszen több munkatársuk került olyan helyzetbe, hogy idősebb családtagot kellett ápolnia, vagy a gyermekeivel otthon maradnia. Az utóbbiak hatására fokozatosan átgondolták a cég lehetőségeit, és kidolgozták a családbarát munkahely koncepcióját, amelynek köszönhetően vállalati gyermekfelügyeletet biztosítanak a kollégák gyermekeinek.

A KöBE Közép-európai Kölcsönös Biztosító Egyesület Magyarország legnagyobb magyar tulajdonú, nem életbiztosítója egészen speciális területet képvisel a munkaerőpiacon, ugyanis a fiatalabb generációknak kevésbé kecsegtető és izgalmas egy biztosítónál dolgozni. Horváth Ádám, a KöBE ügyfélszolgálati igazgatója szerint a biztosítói terület hátrányból indul, mert itt egyrészt bele kell fektetni a megfelelő időt abba, hogy az embernek biztos jövedelme legyen, ráadásul manapság mindenki marketinggel, PR-ral szeretne foglalkozni, infuenszer akar lenni.

Ahhoz, hogy bevonzzák az ifjú tehetségeket, de megtartsák az idősebb kollégákat is, nélkülözhetetlen, hogy a béren felül olyan lehetőségek is legyenek a cégnél, amelyek minden munkavállalót megszólítanak.
Ezért egyrészt bátorítják munkavállalóikat a képzéseken való részvételre, támogatják a nyelvtanulást, de 2022 őszén szűrőbuszok bevonásával egészségvédelmi napot is tartottak, amelyből a jövőben mindenképp hagyományt fognak teremteni.

A cikk a MagyarBrands támogatásával készült. A MagyarBrands Programról bővebben itt olvashatnak: https://magyarbrands.hu/magyarbrands-palyazat/

MagyarBrands pályázat

Kérjük, támogasson, hogy otthonába vihessük az értéket!

A Képmás magyar magazin és vállalkozás, nincs mögötte nagy, külföldi médiabirodalom. Csupa családos, értékes és jó ember, akiknek nem csak munkahelye, szívügye is a Képmás. Fontosnak tartjuk, hogy a kepmas.hu által közvetített értékek továbbra is ingyenesen juthassanak el minden olvasóhoz. Kérjük, ha örömmel olvassa cikkeinket, hallgatja és nézi felvételeinket, támogassa Ön is a kepmas.hu-t!

Támogatom a kepmas.hu-t>>