magyar oktatás

  • Csongor Andrea
    iskolai felkészítő program

    „A szülők félelmei megalapozottak, az óvoda sok esetben nem készít fel az iskolára”

    „Egy gyerek, egy tanár, egy könyv és egy toll képesek megváltoztatni a világot” – vallja a Nobel-békedíjas Malala Yousafzai val együtt a rendkívül fiatal...
  • Kovács Cecília
    tanárhiány

    „Ne nézzék lúzernek a fiatalt, ha tanár akar lenni” – Tanárhiány miatt nehéz a tanévkezdés

    „Jelenleg három tanító, egy némettanár, egy testneveléstanár és egy iskolapszichológus hiányzik a tantestületből” – számolt be az intézményvezető az iskolánk személyi feltételeiről. A baj...
  • Tanárnő, kérem!

    [Podcast] Tanárnő, kérem 4. – Bízzunk egymásban!

    Mai vendégem olyasvalaki, aki úttörő a digitális pedagógiai tudásmegosztás terepén. Folyamatosan kísérletezik, új módszereket tesztel magán és a diákjain, és tapasztalatait a nagyközönséggel is...
  • Tanárnő, kérem!

    [Podcast] Tanárnő, kérem 3. – Hibázni ér!

    Mai vendégem hozzám hasonlóan az Y-generáció tagja. Azaz abba a korosztályba tartozik, akit a Kacsamesék megszakítása súlyosan traumatizált Antall József halálakor. Jelenleg matematikatanár, angoltanár...
  • Tanárnő, kérem!

    [Podcast] Tanárnő, kérem 2. – Túlélés és IKT

    Először egy konferencián találkoztam vele, ahol egymás után adtunk elő. Lehengerlő stílusa és elképesztő tudása óriási hatással volt rám. Ő az IKT módszerek szakavatott...
  • Tanárnő, kérem!

    [Podcast] Tanárnő, kérem 1. – Mindenki jó valamiben

    Joós Andrea mai vendége titulusait tekintve intézményvezető, egyetemi docens, közoktatási szakértő – és persze doktori fokozata is van – de talán mindennél fontosabb, hogy...
  • Kóczián Mária

    „Minden gyerek azt kapja meg, ami a legjobban segíti a fejlődésben” – Halácsy Péter és a Budapest School

    Halácsy Péter, a Prezi egyik alapítója, 2015-ben néhány társával hozta létre a Budapest School mikroiskola-hálózatot, amelynek lakásiskolái ma már tizenegy helyen működnek. A folyamatosan...
  • Boldog Zoltán

    Hogyan tegyük zöldebbé az irodalomórát?

    Látszólag az irodalomóra teljesen alkalmatlan arra, hogy a klímaváltozásról, a fenntarthatóságról és bármiféle zöld, globális kihívásról beszéljünk a diákokkal. Nem arra való. Megoldják ezt...
  • Boldog Zoltán

    Le a házi feladattal!

    Kevés olyan marhaságot termelt ki az oktatás története, mint a házi feladat. Ezzel a legális és népszerű büntetési formával évszázadok óta kínozzák a tanárok...