Tolnai Nóra sportszakpszichológus | Képmás Magazin
Kiemelt témáink

Tolnai Nóra sportszakpszichológus

A terhelhetőségünk határán

A terhelhetőségünk határán

Öltöztetés, tízórai, reggeli, kicsi az oviba, nagy a suliba, munka, e-mailek, telefonok, edzés, bevásárlás, vacsi, ebéd holnapra, menjpakolni, menjfürödni, menjaludni, mese, alvás. De hol marad Zsófi és Beni, Anya és Apa, a család, az együtt, az idő, az öröm? Nem fér a listába?

A lelkünknek is kell a Pilates

A lelkünknek is kell a Pilates

Már önmagában a testtartásunk javulása képes hatni a gondolatainkra, érzelmi állapotunkra. Tolnai Nóra sportszakpszichológus cikke.

Hogyan és mennyit fussunk?

Tippek és tanácsok Tolnai Nóra sportszakpszichológustól.

küzdősport

Ütünk-verünk vagy küzdünk?

„Kétféle ember van a küzdősportban: akinek eltört az orrcsontja és akinek el fog.” Ezzel a mondattal egy edző nyugtatta meg tanítványát, aki épp sajgó orral ült az öltözőben. De akkor miért is jó, jó-e egyáltalán, ha küzdősportra adjuk a saját fejünket vagy a gyermekünkét? Nagy dilemma lehet egy szülőnek, jó-e, ha olyasmit sportol a gyermeke, ahol ütéseket, rúgásokat is kaphat. Egészséges ez egyáltalán?

Ütünk-verünk vagy küzdünk? – A küzdősportokról

Ütünk-verünk vagy küzdünk? – A küzdősportokról

„Kétféle ember van a küzdősportban: akinek eltört az orrcsontja és akinek el fog.” Ezzel a mondattal egy edző nyugtatta meg tanítványát, aki épp sajgó orral ült az öltözőben. De akkor miért is jó, jó-e egyáltalán, ha küzdősportra adjuk a saját fejünket vagy a gyermekünkét?

Mit és hogyan sportoljunk szülés után?

Mit és hogyan sportoljunk szülés után?

Manapság már kiment a divatból, hogy a várandós anya kettő helyett eszik, és nem célszerű 10-12 kilónál többet hízni sem a terhesség alatt. A szülés után is szeretnénk mihamarabb visszanyerni a formánkat, de a megfontolt, tudatosan felépített progresszió, fokozatosság talán még fontosabb ilyenkor, mint bármikor máskor.

Már megint tesióra?

Már megint tesióra?

Mit tehetünk azért, hogy a gyerekünk részesedjen a sport testi és lelki egészségre gyakorolt jótékony hatásaiból?

teljesítménytúrázás

Miért jó a teljesítménytúra?

Miért lehet „rákattanni”, egyedül vagy társasággal érdemes menni, milyen felszerelés kell hozzá?