2017 március – Őrültnek látszó ötletek a Képmás 15 évéből | Képmás Magazin
Kiemelt témáink

2017 március – Őrültnek látszó ötletek a Képmás 15 évéből

2017.03.22.
15ev_marc_feliratos.jpg
Kép: Barbay Csaba, Design: Salt Communications

 

Őrültnek látszó ötletek a Képmás 15 évéből

 

Utazó cirkusz  és ingyenfagyi

Illéssy Mátyás atya, akinek fejéből annak idején kipattant a Képmás magazin gondolata – amely, valljuk be, már önmagában is merész ötlet volt –, az első években rendszeresen megörvendeztetett minket újító felvetéseivel. Egyik emlékezetes ötlete például az utazó cirkusz volt: úgy gondolta, kiválóan lehetne promotálni magazinunkat egy ilyen kísérő látványossággal. A forradalmi gondolat szelídített formában egy hétvége erejéig megvalósult. A máriaremetei Karizmák Ünnepére Matyi atya szerzett valahonnan egy fagyiskocsit, és a családi napon a gyerekek ingyenfagyit, a felnőttek pedig ingyen Képmást kaptak.

 

Óriásplakát  az aszfalton

Urbán András – aki a kezdetekkor egyszemélyben volt lapigazgató és lapterjesztő, gazdasági vezető és személyzeti ügyintéző, irodavezető és kézbesítő, továbbá marketinges és lapértékesítő – szerette volna a kultúrafogyasztó magyar értelmiséggel megismertetni a lapot. A Nemzeti Színház megnyitójának napján feleséggel, gyerekekkel, babakocsival és persze Matyi atyával kitelepedett a színház előtti térre, ahol egy Képmás-feliratos hatalmas lepedőre magazinkupacokat pakoltak. A kiáramló tömeg ingyenpéldányt kapott a piacra azért még nem betörő, de már vitathatatlanul bekandikáló Képmásból. Ma, ha nem is költséghatékonyabb, de hatékonyabb módszerekkel kerülnek ki a plakátok, bár a kikerülésüket megelőző döntések nem kisebb energiát emésztenek föl. Lehet, hogy egy-egy nehéz döntés előtt András néha szívesebben visszatérne inkább ahhhoz a lepedőhöz...

 

Tükör helyett magazin

Szám Kati főszerkesztő a megbeszéléseken többször is előállt azzal, hogy mi lenne, ha címlapunkon egy tükörfólia lenne, és így az olvasó a Képmás-felirat alatt saját képmását láthatná. A szerkesztőség többi tagja általában nem harapott rá az ötletre, ezért Kati egy időre megelégedett azzal, hogy karácsonyi ajándékként otthon legyártotta kollégáinak a tükröt a Képmás-logóval. Pár éve azonban, amikor a hátsó címlapon elhelyezett hirdetésekről volt szó, elérkezettnek látta az időt, hogy előrukkoljon a 2.0 verzióval. Mi lenne, ha a hátsó oldal is amolyan címlap lenne, de nem ismert arc vagy népszerű híresség lenne rajta, hanem egy hétköznapi ember, smink és műtermi világítás nélkül? Aki a címlapember életének fontos, reflektorfényen kívüli szereplője. Nagy István művészeti vezető meg is alkotta a hátsó címlap terveit, amelynek grafikai ötletei nemcsak kifejezik, hanem tovább is fejlesztik az eredeti ötletet: így született a „Sámpék”.

Szám Kati

Nem olvasta a márciusi magazint? Nézzen bele itt:

 

Recommended articles